Dagens Innovation
Inga träffar
Se alla resultat
  • Logga in
tisdag, januari 31, 2023
  • Nyheter
  • Media och kommunikation
  • Fintech
  • Marknadsföring
  • Startups
  • Teknik
  • Kontakt
  • Nyheter
  • Media och kommunikation
  • Fintech
  • Marknadsföring
  • Startups
  • Teknik
  • Kontakt
Inga träffar
Se alla resultat
Dagens Innovation
Inga träffar
Se alla resultat

Humla lanserat betalkort som belönar

"Vill bygga finansiella konsumentprodukter som förhöjer kundupplevelsen och stärker våra retail-partners"

25 oktober, 2022
Humla kort

Tidigare under våren meddelande fintech-bolaget Humla att man utvecklar finansiella tjänster för framtidens retail. Nu har företaget lanserat ett betalkort som belönar ”ekonomisk ansvarsfullt beteende”. I samarbetet ingår några av landets största kedjor, bland annat Kicks, Pressbyrån, Apohem mfl.

Nya betalningsaktörer har tagit kontroll över en allt större del av kundupplevelsen hos retailers, vilket genererat en större mängd datainsikter om kundernas transaktioner. Genom att använda dessa insikter har betalningstjänsterna kunnat förstå och bygga relationer med slutkunden på ett sätt som retailers själva inte har kunnat.

Det är utifrån den insikten som Humla har startats. Humlakortet ger retailers tillgång till en ny datadriven marknadsföringsplattform med en 360-vy av kunden, där de kan interagera direkt med kunderna och belöna deras lojalitet. På så vis förbättras retailers verktyg för att bygga långsiktiga kundrelationer.

Samarbete med några av Sveriges största butikskedjor

För att belöna användarna med attraktiva förmåner samarbetar Humla med några av Sveriges främsta retailers både inom och utanför Axel Johnson-gruppen. Medan retailaktörerna står för belöningarna, så stärker Humlakortet lojaliteten för deras varumärken och driver merförsäljning. Humlas partners får fler tillfällen att interagera med, och marknadsföra sig till, kunder mellan köptillfällen. Samarbetena är också en unik möjlighet för Humla att på sikt utveckla fler innovativa lösningar som ytterligare stärker retail-affären för partners.

– Vi vill bygga riktigt schyssta finansiella konsumentprodukter som förhöjer kundupplevelsen och stärker våra retail-partners. Med Humlakortet låter vi retailers ta del av fördelarna som kommer med att erbjuda finansiella tjänster till sina kunder, som tillgång till nya datainsikter, personaliserad marknadsföring och lojalitetsverktyg, utan den komplexitet som det innebär att göra det på egen hand. För kunderna innebär det ett sätt att få bättre kontroll över sin privatekonomi och samtidigt få ta del av förmåner som tidigare enbart varit tillgängliga för kreditkortsanvändare, säger Emil Berg Eckerrot, VD Humla

Vill förändra branschen – belönar ekonomiskt ansvarsfullt beteende

Humla ser att lojalitetsprogram kopplade till debitkort har potential att förändra branschen från grunden. Debitkort står för 84% av kortköpen i Sverige, men erbjuder trots det få förmåner för sina användare. Istället är det kreditkort som erbjuder olika typer av lojalitets- och incitamentsprogram, men dessa är ofta dyra och maximerar kreditexponering, vilket ökar risken för överkonsumtion och försämrad kontroll över privatekonomin. Humla belönar ekonomiskt ansvarsfullt beteende och ger även användarna möjlighet att göra gott genom att skänka sin belöning till olika impact-initiativ som arbetar med samhällsviktiga frågor som exempelvis integration, psykisk ohälsa och humanitär hjälp.

Tags: Humla
DelningarTweetPin
Redaktionen, Dagens Innovation

Redaktionen, Dagens Innovation

Dagens Innovation är en inspirerande och digital nyhetsportal. Vi skriver om media, kommunikation, fintech, teknik och startups. Våra besökare är beslutsfattare, entreprenörer, chefer och personer i ledarskapsroller som förändrar det svenska näringslivet.

Relaterade nyheter

Mobilanvändare
Startups

Svenskarna ser sin smartphone som den nya familjemedlemmen

Leadsson vill kommunicera gröna omställningar
Marknadsföring

Leadsson vill kommunicera gröna omställningar

Alwy
Fintech

Alwy får nytt kapital som ska förstärka bolagets marknadsföring

Svenska streamingtjänsten Staccs flyttar till Slakthusområdet
Marknadsföring

Svenska streamingtjänsten Staccs flyttar till Slakthusområdet

Startup från Västerås tar sig in på 33-listan
Startups

Startup från Västerås tar sig in på 33-listan

Advanced Engineering initierar fler strategiska samarbeten till mötesplatsen för innovation och utveckling. Gothenburg Tech Week ansluter nu som partner till mässan.
Startups

Gothenburg Tech Week ansluter som partner till Advanced Engineering

Utvalda nyheter

Svenska streamingtjänsten Staccs flyttar till Slakthusområdet

Svenska streamingtjänsten Staccs flyttar till Slakthusområdet

Nexer arrangerar innovationstävlingen Dream Big

Nexer arrangerar innovationstävlingen Dream Big

Startup från Västerås tar sig in på 33-listan

Startup från Västerås tar sig in på 33-listan

Populära nyheter

  • Advanced Engineering initierar fler strategiska samarbeten till mötesplatsen för innovation och utveckling. Gothenburg Tech Week ansluter nu som partner till mässan.

    Gothenburg Tech Week ansluter som partner till Advanced Engineering

    0 delningar
    Delningar 0 Tweet 0
  • Maskininlärning ska effektivisera läkemedelsproduktionen

    0 delningar
    Delningar 0 Tweet 0
  • Drönarleveranser testas i Norge

    0 delningar
    Delningar 0 Tweet 0
  • Humla lanserat betalkort som belönar

    0 delningar
    Delningar 0 Tweet 0
  • Leadsson vill kommunicera gröna omställningar

    0 delningar
    Delningar 0 Tweet 0
Dagens Innovation

Dagens Innovation är en inspirerande och digital nyhetsportal. Vi skriver om media, kommunikation, fintech, teknik och startups. Våra besökare är beslutsfattare, entreprenörer, chefer och personer i ledarskapsroller som förändrar det svenska näringslivet.

Senaste nyheterna

  • STIHL ökar produktionskapaciteten – förvärvar tillverkare av ljuddämpare
  • Vad kan vi förvänta oss av ett modernt SaaS-baserat PLM-system?
  • WithSecure lanserar avancerat skydd till Microsoft Teams för att säkra hybridarbetskraften

Kategorier

  • Fintech
  • Marknadsföring
  • Media och kommunikation
  • Startups
  • Teknik

Redaktionell kontakt

För tips, pressmeddelanden eller annonsering kontakta oss på: redaktion@dagensinnovation.se

© DagensInnovation.se – Alla rättigheter reserverade

Inga träffar
Se alla resultat
  • Alla nyheter
  • Media och kommunikation
  • Fintech
  • Marknadsföring
  • Startups
  • Teknik
  • Kontakt

© DagensInnovation.se – Alla rättigheter reserverade

Logga in på Dagens Innovation

Logga in på ditt användarkonto för att hantera prenumerationer.

Glömt lösenordet?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Logga in

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av Dagens Innovation. Du kan läsa mer om vilka cookies som används och hur du kan stänga av dessa i inställningarna.

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Dagens Innovation
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Strictly Necessary Cookies

Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.