Dagens Innovation
Inga träffar
Se alla resultat
  • Logga in
lördag, juli 19, 2025
  • Nyheter
  • Teknik
  • Media & kommunikation
  • Marknadsföring
  • Fintech
  • Startups
  • Livsstil & hälsa
  • Kontakt
  • Nyheter
  • Teknik
  • Media & kommunikation
  • Marknadsföring
  • Fintech
  • Startups
  • Livsstil & hälsa
  • Kontakt
Inga träffar
Se alla resultat
Dagens Innovation
Inga träffar
Se alla resultat

ATOM 3.0 förvandlar riktad reklam för iOS-användare med respekt för integritet

4 maj, 2024
Mobilanvändare

Bildkälla: Štefan Štefančík, Unsplash.

Verve Group lanserar ATOM 3.0, en innovativ lösning för riktad annonsering till iOS-enheter som möter kraven på personlig integritet. Den nya tekniken ger marknadsförare möjlighet att effektivt nå ut till användare som valt att inte bli spårade.

Verve Group tar ett stort kliv framåt inom mobilannonsering genom lanseringen av ATOM 3.0, en uppdaterad version av deras plattform för riktad annonsering. Denna nya version är designad för att möta de ökade kraven på användarnas integritet, särskilt bland iOS-användare, där en stor andel väljer att inte tillåta spårning. Med ATOM 3.0 kan marknadsförare nu på ett effektivt sätt nå dessa användare genom en AI-driven och molnbaserad lösning som respekterar deras integritetsinställningar.

Förändrade spelregler i digital annonsering

ATOM 3.0 är en del av HyBid SDK och är den första i sitt slag att erbjuda en skalbar lösning för att nå anonyma användare på mobila enheter. Med över 1,5 miljarder användare och mer än 10 000 utgivare globalt, erbjuder ATOM 3.0 en omfattande räckvidd och möjligheten att engagera användare på en global nivå samtidigt som deras integritetspreferenser respekteras.

Anpassad support och användarundersökningar

För att ytterligare förbättra användarupplevelsen har Verve Groups Designit genomfört användarundersökningar för att säkerställa att lösningen ger rätt assistans vid rätt tidpunkter. Detta har resulterat i en upplevelsedriven och always-on omni-channel IT-supportavdelning som erbjuder flexibla och säkra tjänster anpassade för en hybrid arbetsmiljö.

– I de senaste uppdateringarna av iOS har det gjorts flertalet ändringar vad gäller in-app annonsering. Många användare har även valt bort spårning. Sammantaget har detta lett till en märkbar förändring, säger Joey Stern, Ad Systems Manager på TuneIn.

Framtidssäkrade lösningar i en ny era

Den digitala annonsindustrin står inför stora förändringar när traditionella metoder för användaridentifiering gradvis fasas ut. ATOM 3.0 representerar en framtidsorienterad lösning som är anpassad till nya integritetslagar och förändrade konsumentförväntningar. Den enhetsbaserade processen erbjuder en robust plattform för annonsörer och utgivare att fortsätta växa utan att behöva förlita sig på traditionella identifieringsmetoder som IDFA.

– På Liftoff är vi fast beslutna att endast använda teknik som följer reglerna gällande personlig integritet. ATOM har stor potential att gynna både publicister, annonsörer och konsumenter genom att skapa bättre och mer relevanta annonsupplevelser, säger Gabrielle Mark, Business Development Manager på Liftoff.

Tags: AIAnnonseringATOM 3.0Digital MarknadsföringIntegritetiOSMolnbaserad lösning
DelningarTweetPin
Redaktionen, Dagens Innovation

Redaktionen, Dagens Innovation

Dagens Innovation är en inspirerande och digital nyhetsportal. Vi skriver om media, kommunikation, fintech, teknik och startups. Våra besökare är beslutsfattare, entreprenörer, chefer och personer i ledarskapsroller som förändrar det svenska näringslivet.

Relaterade nyheter

Sodastream flaska
Marknadsföring

SodaStream lanserar ny hållbar metallflaska – fizz&go Stainless Steel

Coca Cola läsk
Marknadsföring

Coca-Cola sätter nya hållbarhetsmål för förpackningar – siktar på 75 % insamling och ökad användning av återvunnet material

Kontorspersonal
Marknadsföring

Detaljhandeln satsar på data för att möta ekonomiska utmaningar

Google
Marknadsföring

Google Sök revolutioneras genom AI: Nya verktyg förändrar informationsåtkomsten

Passagerare som väntar på att gå ombord på ett Ryanair-flyg.
Marknadsföring

Ryanair satsar på Sverige – 10 nya destinationer

Campus Nynäshamn
Marknadsföring

Nynäshamns nya steg mot teknikutbildning – KTH öppnar tekniskt basår

Utvalda nyheter

salesforce

Salesforce och Accenture startar AI-accelerator för framtida kundrelationer

Microsoft Teams

WithSecure lanserar avancerat skydd till Microsoft Teams för att säkra hybridarbetskraften

Cybersäkerhet

Verizon Business rapport: Mänskliga misstag i fokus för cybersäkerhetsintrång i EMEA

Populära nyheter

  • YouTube-kreatör

    YouTube-stjärnornas hemliga inkomster – Så mycket tjänar man på Youtube

    0 delningar
    Delningar 0 Tweet 0
  • Hinge stormar fram i teknikvärlden: Nu tredje mest populära dejtingappen

    0 delningar
    Delningar 0 Tweet 0
  • Shahed-136 drönare: En djupdykning i iransk teknik

    0 delningar
    Delningar 0 Tweet 0
  • Möjligt förbud mot söktjänster efter integritetsklagomål

    0 delningar
    Delningar 0 Tweet 0
  • Eskilstuna Track & Resort blir en av Europas mest hållbara racerbanor

    0 delningar
    Delningar 0 Tweet 0
Dagens Innovation

Dagens Innovation är en inspirerande och digital nyhetsportal. Vi skriver om media, kommunikation, fintech, teknik och startups. Våra besökare är beslutsfattare, entreprenörer, chefer och personer i ledarskapsroller som förändrar det svenska näringslivet.

Senaste nyheterna

  • The Vault erbjuder svenskt digitalt panikrum – svar på växande cybersäkerhetshot
  • Ny version av WideQuick markerar ny era för HMI och SCADA
  • Debattartikel: En elbilsbrand till havs kan bli vår nästa Estonia

Kategorier

  • Fintech
  • Företagande
  • Livsstil & hälsa
  • Marknadsföring
  • Media & kommunikation
  • Okategoriserade
  • Startups
  • Teknik

Redaktionell kontakt

För tips, pressmeddelanden eller annonsering kontakta oss på: redaktion@dagensinnovation.se

DagensInnovation.se – Alla rättigheter reserverade

Inga träffar
Se alla resultat
  • Alla nyheter
  • Media & kommunikation
  • Fintech
  • Marknadsföring
  • Startups
  • Teknik
  • Kontakt

DagensInnovation.se – Alla rättigheter reserverade

Logga in på Dagens Innovation

Logga in på ditt användarkonto för att hantera prenumerationer.

Glömt lösenordet?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Logga in

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av Dagens Innovation. Du kan läsa mer om vilka cookies som används och hur du kan stänga av dessa i .

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Dagens Innovation
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Strictly Necessary Cookies

Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.